Kermainen linssikeitto

Kermainen linssikeitto

Tähän linssikeittoon voit käyttää vihreitä tai punaisia linssejä. Kuvan keittoon käytettiin vihreitä linssejä. Punaiset linssit kypsyvät nopeammin, noin vartti riittää, kun vihreät linssit tarvitsevat puoliseen tuntia. Linssejä ei tarvitse liottaa etukäteen. Tämä kermainen linssikeitto vaan paranee kun sen lämmittää seuraavana

Pihlajanmarjasmoothie

Pihlajanmarjasmoothie

Syksyinen pihlajanmarjasmoothie onnistuu helpoimmin tehosekoittimella, mutta myös sauvasekoittimella onnistuu mainiosti. Pihlajanmarjassa on valtavasti antioksidantteja ja muita hyviä ravintoaineita, joten niitä ei kannata jättää puuhun! Pihlajanmarjasmoothie sisältää pihlajanmarjojen lisäksi myös omenaa, banaania ja avokado. Ne pehmentävät pihlajanmarjan vahvaa kitkeryyttä. Tarvitset kahteen

Enemmän kasvisruokaa arkeen – perheemme vegempi elämä

Enemmän kasvisruokaa arkeen – perheemme vegempi elämä

Teimme hiljattain viisihenkisessä perheessämme päätöksen, ettemme syö enää täyslihaa arkipäivinä. Vaikka kala, äyriäiset ja jauheliha- ja makkararuoatkin olisivat edelleen sallittuja, niin muutos väistämättä toisi enemmän kasvisruokaa arkeen, ja nimenomaan lisää kasvisperäistä proteiinia. En sinänsä usko, että prosessoimaton naudan- tai sianliha olisi erityisen epäterveellistä.

Pihlajanmarjan terveysvaikutukset

Pihlajanmarjan terveysvaikutukset

Tänä vuonna on hyvä pihlajanmarjavuosi! Pihlajanmarja on syksyn kaunotar ja perinteinen suomalainen marja. Se sopii sekä lautaselle, että juhlapöydän koristeeksi. Pihlajanmarjan terveysvaikutukset ovat runsaat. Karvaan happaman makunsa pihlajanmarja saa sorbiinihaposta ja parkkihapoista. Ravinnollisesti pihlajanmarja on mitä mainioin. Varsinkaan C-vitamiinitaso ei jää